IdentIT focust zich op ‘Customer Identity and Access Management’. Identiteits- en toegangsbeheer zorgt er onder andere voor dat de juiste mensen toegang krijgen tot de juiste documenten, tools, programma’s,…
De vraag: IAM who?
Sinds hun lancering maakte IdentIT een shift van een IAM-focus (Identity and Acces Management) naar CIAM (Customer Identity and Acces Management). Kortom, IdentIT had ondertussen al twee hele goede redenen om een event te organiseren waar het bestaan én de shift van IdentIT centraal stond. Ready, set, celebrate!
De aanpak: Van IAM naar M-IAM-I?
Omwille van de dubbele viering, wilden we een onvergetelijk event creëren. We startten vanuit een “Trackday-idee” en huurden de Martini lounge op het Circuit in Zolder af. Nu hadden we nog een thema nodig en een naam die paste bij de identiteit van IdentIT én bij het event. Dankzij enkele moodboards werd al snel duidelijk wat de look-and-feel van het event zou moeten zijn. Miami Vice it was! Remember? Miami, Vice City, the eighties, alles kan en alles mag. Om de shift van IAM naar CIAM in de verf te zetten, kwamen we tot “Shifting Gears” als naam voor het event.
READY, SET, FOCUS!
First things first, we lieten een design maken voor het logo en alle visuals zodat we al onze communicatie in een herkenbare stijl konden opmaken. We ontwierpen een landingspagina in de huisstijl en ontwikkelden een inschrijf-tool waarbij gasten meteen konden aangeven of ze wilden racen, of dat ze liever wilden plaatsnemen langs een professional.
Hoog tijd om gasten uit te nodigen – in shifting gears stijl! We brainstormden over een ‘specialleke’, iets dat de aandacht zou trekken en nieuwsgierigheid zou opwekken.
Onze creativiteit bracht ons terug naar onze kindertijd, een tijd van matchbox auto’s die zeker en vast ook herkend zou worden door onze doelgroep.
Genodigden kregen ze een collectors item autootje opgestuurd. Met een custom-made design voor de verpakking van onze speelgoed autootjes vielen deze pakketjes zeker op in de brievenbus!
Op de achterkant van de verpakking, konden gasten een QR-code terugvinden die ze rechtstreeks naar de landingspagina stuurde. Zowel bij de verpakking als op de website werd er gewerkt met racetermen om echt in de sfeer te komen. Nadien stuurden we nog een customized E-mail invite zodat we mensen die nog niet gereageerd hadden, opnieuw konden bereiken.
Time to celebrate (and race)!
Shifting Gears bestond uit drie onderdelen: speaking, networking and racing. Het evenement werd georganiseerd op het Racecircuit in Zolder, waar de Martini Lounge werd omgetoverd naar de IdentIT-lounge. Na een locatiebezoek werkten we de aankleding van het evenement uit zodat de beleving voor de gasten van A tot Z in thema was. Alle IdentIT teamleden kregen op voorhand een eigen Shifting Gears polo zodat ze konden arriveren in stijl. Ook enkele leden van ons Nova team waren aanwezig om ervoor te zorgen dat alles vlot verliep én we engageerden ons om het panelgesprek met de klant in te leiden. Da’s pas allround-marketing support!
Kijk mee achter de schermen:
Gasten kregen op voorhand een parkeerkaart opgestuurd met een duidelijke routebeschrijving. De parking was in ieder geval al niet missen door de grote Shifting Gears beach-flags die we hadden geplaatst. Vanaf het parkeerterrein kon men de banners met pijlen volgen om in de Shifting Gears lounge aan te komen. Daar lag voor iedereen een naamkaartje te blinken met hierop hun eigen avatar in Miami Vice-stijl. De lounge zelf was aangekleed met een chill-out spot met Shifting Gears zitzakken. Drankjes konden neergezet worden op de Shifting Gears bierkaartjes en aan de race-simulator stond een groot scorebord met voor elke gast een magnetisch kaartje waar ze weer hun eigen avatar op konden herkennen. Zo konden ze hun scores van het racen bijhouden. De top 3 werd bij afloop van het netwerkevent uitgenodigd op het podium om de trofeeprijs in handen te nemen voor ons grote Shifting Gears foto-doek.
Aangezien de gastspreker gesigneerde exemplaren van zijn boek uitdeelde, grepen we die kans ook aan om een Shifting Gears bladwijzer te ontwerpen in thema. Kortom: overal waar de branding doorgetrokken kon worden, herkende je de Shifting Gears stijl.
Het resultaat
Zowel (potentiële) klanten als het team van IdentIT waren impressed. Alle key-persona’s waren op de invite ingegaan en waren aanwezig! Zelfs weken na het event blijven de positieve reacties spontaan binnenstromen. Onze missie om een blijvende indruk achter te laten is dus zeker gelukt, mission accomplished!