Bij Integration.team hebben ze een missie: zorgen dat bedrijfssystemen perfect met elkaar communiceren door middel van Microsoft solutions. Nu is het hun eigen beurt om te communiceren, met een podcast!
De vraag
Integration.team wilt zich positioneren als thought leader in de wereld van integratie-oplossingen. En dat niet alleen—ze zochten ook een nieuwe manier om leads te genereren. Zoals het bij hun bedrijfscultuur past, wilden ze dit op een toegankelijke manier doen.
De aanpak: van integratie naar sensatie
Het is misschien niet vanzelfsprekend, maar we gaven de 2 bedrijfsleiders van dit IT-bedrijf, Steven en Jochen, een nieuwe titel, “Hosts van hun eigen podcast”. Als jarenlange vaste marketing partner van Integration.team kregen wij hiervoor het volste vertrouwen. We zorgden er dan ook voor dat alles op rolletjes liep—van het scouten van locaties tot de opnames, editing en distributie. Na twee intensieve draaidagen stond het eerste seizoen van de podcast er op: zes afleveringen gevuld met de hottest topics in de integratiewereld. Niet alleen teamleden van Integration.team deelden hun inzichten, maar ook collega’s van zusterbedrijven voegden hun expertise toe.
Recording in progress - wees aub NIET stil!
De Integration.Insights podcast geeft een diepgaande blik in integratie-oplossingen! Steven en Jochen leiden in deze podcast gesprekken over de nieuwste trends, uitdagingen en succesverhalen in integratietechnologie. Elke aflevering biedt inspirerende inzichten, praktische oplossingen en verhalen uit de praktijk. Een must-listen voor tech-fans en industrieprofessionals die graag op de hoogte blijven.
Nog voordat de eerste aflevering opgenomen was, zorgden we al voor een gezonde dosis ‘buzz‘. Een landingspagina gaf de doelgroep alvast een sneak peek van wat ze konden verwachten van de podcast en bood de mogelijkheid om vragen en topics in te sturen. Bovendien konden geïnteresseerden zich inschrijven voor een podcast-nieuwsbrief, waardoor we leads konden binnenhaalden! Leadgeneratie? Check!
It's a wrap!
Zodra de podcast klaar was om te lanceren, pasten we delandingspaginahelemaal aan. Luisteraars en kijkers konden vanaf dan alle afleveringen die live staan checken en zelfs al teasers van de aankomende afleveringen zien.
Hoog tijd om onze doelgroep te laten weten dat het zo ver was! Natuurlijk kregen de nieuwsbrief-abonnees als eerste een heads-up dat de afleveringen live stonden. Met behulp van pakkende snippets en visuals gingen we los op social media.
Micro’s en Microsoft
Hoewel integratie-oplossingen met Microsoft technologie een niche-onderwerp zijn, wisten luisteraars (en kijkers) hun weg te vinden naar de podcast op onze website maar ook op spotify, apple podcasts en youtube. Ook de inschrijvingen voor de nieuwsbrief bleven binnenstromen en de bezoekersaantallen van de website schoten de hoogte in!
En het verhaal stopt hier niet—de afleveringen en snippets blijven goud waard in onze marketingcommunicatie om de visie en diensten van Integration.team te promoten. We kunnen zelfs al verklappen dat er zelfs al plannen getekend worden voor een tweede seizoen met externe gasten, bedrijven en toffe klantencases…
Het resultaat
Integration.team zag geïnteresseerden hun gegevens achterlaten voor de nieuwsbrief en positieve reacties op sociale media zorgden voor extra connectiemogelijkheden. Kortom, de podcast was een succes!
Is jouw volgende stap ook een succesvolle podcast?