Case

Alken Maes boost verkoop in horeca met social media trainingen

Iedereen die al eens graag een pintje pakt zal Alken Maes wel kennen. Alken Maes is een gerenommeerde speler in de Belgische biermarkt met een rijke geschiedenis en een stevige positie in de horecabranche. Hun doel? Niet alleen hun heerlijke bieren leveren aan consumenten, retail- en horecazaken, maar ook een unieke service bieden die horecazaken helpt groeien.
Klant
Alken Maes
Wat wij deden
Onze oplossingen
Vrouw met laptop
Video afspelen
Cut to the case Deze case in 60 seconden? Actie!
Aanbod Alken Maes drankjes case social media training

De vraag: een training!

Alken Maes wilde zich onderscheiden van de concurrentie bij het afsluiten van een deal. Naast standaard promotiemateriaal wilden ze horecazaken een unieke kans te bieden: een social media training. De gedachte hierachter was (bier-)glashelder: meer reclame voor het café leidt tot meer klanten, wat weer leidt tot meer getapte pintjes, oftewel tot een bruisende verkoop van Alken Maes-producten. Een win-win situatie voor zowel de café-eigenaren als voor Alken Maes. Voor deze innovatieve aanpak werd onze expertise ingeschakeld.

Nova logo voor service opvallen
Logo van de N van Nova voor de service groeien
foto van icoon logo dat hoort bij de service 'bijleren'

De aanpak

Ons team ging de uitdaging aan om voor elke horecazaak die de cursus aanvroeg een persoonlijke social media training te ontwikkelen. We startten met een grondige analyse van hun bestaande social media kanalen en een online quiz om hun kennisniveau en leerwensen in kaart te brengen. Op basis van deze inzichten creëerden we op maat gemaakte trainingen, variërend van het opzetten van social media kanalen tot geavanceerde tips voor gerichte advertenties op platforms zoals Meta. Onze aanpak was hands-on, met praktische tips en direct toepasbare strategieën.

Case visual Alken Maes social media training
brouwerij van alken maes case social media training

Samen b(r)ouwen...

...aan meer online zichtbaarheid voor horecazaken!

Na de training, leverden we een vat vol inzichten waar de horecazaken direct mee aan de slag konden. Enkele weken later namen we opnieuw contact op voor een laatste evaluatie en eventuele bijsturing. Het was inspirerend om te zien hoe de horecazaken de opgedane kennis enthousiast in de praktijk brachten en schitterende resultaten behaalden op sociale media. Een prachtig voorbeeld van hoe een doordachte samenwerking en gepersonaliseerde training kunnen leiden tot een bruisend succesverhaal. Daar drinken we eentje op, schol!

 

Wil jij ook een training krijgen over een tak in digitale marketing? Ontdek ons “ik wil bijleren“-aanbod. 

En nu jij!

Wil jij ook meer leren over social media of advertising? Wij luisteren graag naar jouw uitdagingen in een vrijblijvend intake gesprek, zo ontdekken we samen de juiste oplossing. 

Lees andere cases

Case

Let's be friends!

Vrienden worden van Nova? Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang als eerste de laatste nieuwtjes! 🚀