De vraag
Alken Maes wilde zich onderscheiden van de concurrentie bij het afsluiten van een deal. Naast standaard promotiemateriaal wilden ze horecazaken een unieke kans te bieden: een social media cursus. De gedachte hierachter was (bier-)glashelder: meer reclame voor het café leidt tot meer klanten, wat weer leidt tot meer getapte pintjes, oftewel tot een bruisende verkoop van Alken Maes-producten. Een win-win situatie voor zowel de café-eigenaren als voor Alken Maes. Voor deze innovatieve aanpak werd onze expertise ingeschakeld.
De aanpak
Ons team ging de uitdaging aan om voor elke horecazaak die de cursus aanvroeg een persoonlijke social media training te ontwikkelen. We startten met een grondige analyse van hun bestaande social media kanalen en een online quiz om hun kennisniveau en leerwensen in kaart te brengen. Op basis van deze inzichten creëerden we op maat gemaakte trainingen, variërend van het opzetten van social media kanalen tot geavanceerde tips voor gerichte advertenties op platforms zoals Meta. Onze aanpak was hands-on, met praktische tips en direct toepasbare strategieën.
Samen b(r)ouwen...
...aan meer online zichtbaarheid voor horecazaken!
Na de training, leverden we een vat vol inzichten waar de horecazaken direct mee aan de slag konden. Enkele weken later namen we opnieuw contact op voor een laatste evaluatie en eventuele bijsturing. Het was inspirerend om te zien hoe de horecazaken de opgedane kennis enthousiast in de praktijk brachten en schitterende resultaten behaalden op sociale media. Een prachtig voorbeeld van hoe een doordachte samenwerking en gepersonaliseerde training kunnen leiden tot een bruisend succesverhaal. Daar drinken we eentje op, schol!