De vraag
Hoewel Someone Kids een bekend merk is, stond de website nog steeds in de kinderschoenen. Er was nooit veel aandacht besteed aan de optimalisatie van de gebruikservaring. In samenwerking met de Shopify-experts van Radikal zijn we de uitdaging aangegaan om de webshop in een nieuw Someone Kids – jasje te steken.
Nieuwe website? Check!
Nu nog alle (web-)shoppende ouders bereiken…
Promo-time! Vaste klanten (oftewel, the Someone Kids family members) kregen natuurlijk de primeur. Met dedicated e-mails werden zij als allereerste op de hoogte gebracht van de vernieuwingen.
Met een toffe launch-campagne op social media wekten we de interesse van onze trouwe volgers. Om ook een breder publiek aan te spreken bombardeerden we met wat Meta-magic ouders in onze doelgroep met toffe advertenties op Facebook en Instagram.
De aanpak
De website was toe aan een flinke make-over, dus besloten we om de boel flink op te schudden…
- We maakten de navigatie en filteropties superduidelijk. Nu kunnen multitaskende ouders met een zeurende kleuter in hun ene hand en hun gsm in de andere hand hun favoriete items nog steeds in enkele klikken vinden. (Jep, da’s getest!)
- We zetten de USP’s van Someone Kids eens extra in de verf en zorgden zo voor een trust-worthy site!
- Say ola, bonjour and hello to nieuwe marktuitbreidings-mogelijkheden! We maakten de site meertalig, zodat ook klanten buiten onze landsgrenzen gemakkelijk kunnen shoppen in hun eigen taal!
- De kenmerkende vrolijke stijl van Someone Kids werd door het hele aankoopproces doorgetrokken van de eerste landingspagina tot de FAQ’s en zelfs de afrekenpagina. Met toffe foto’s en passende productnamen zorgden we voor een vrolijke en vooral een persoonlijkere uitstraling!
- We zetten een mailing automation flow op met het mailing programma Klaviyo waardoor we bestaande klanten terug naar de site konden laten navigeren. Denk aan mails voor verlaten winkelmandjes, welkom-acties, sneak-peeks van nieuwe collecties, kortingsacties, en het verzamelen van reviews…
Een kassa die blijft rinkelen als een schoolbel op vrijdagmiddag? Klinkt goed!
Het resultaat van onze inspanningen blies ons en onze klant van hun kleurrijke someone-kids sokken! Bij het vergelijken van de cijfers van de eerste 2 maanden van de nieuwe webshop ten opzichte van dezelfde periode in de oude webshop verschenen er fantastische cijfers in onze analyses:
- Een stijging van 37% meer bezoekers ten opzichte van dezelfde periode op de oude website, wat aantoont dat de vernieuwde webshop aanzienlijk meer aandacht trok.
- Een indrukwekkende conversion rate van 3,9% die ver boven het gemiddelde percentage ligt voor webshops in de kinderkleding sector en ook 43% hoger is dan de vorige versie van de website.
Een aanzienlijke stijging van 85% meer aankopen, waardoor ook de omzet bijna verdubbelde en de kassa bleef rinkelen als een schoolbel op vrijdagmiddag.
Klinkt dat interessant? Neem een kijkje bij onze oplossingen!
Een sticker op ons rapport!
Dat verdient een schone sticker op ons rapportje, al zeggen we het zelf! 😉 Onze samenwerking met Someone Kids heeft geleid tot een opvallende groei in online zichtbaarheid, engagement en verkoop. Door een geoptimaliseerde webshop kunnen we de kleurrijke wereld van Someone Kids toegankelijker maken voor een groter publiek.