Verbeter jouw vindbaarheid met onze ‘SOS! SEO?’ whitepaper!
Heb jij je ooit afgevraagd hoe goed jouw website écht scoort in een zoekmachine? Een SEO-analyse is de manier om dit te ontdekken en een onmisbaar component in je marketingstrategie. Door een SEO-analyse krijg je niet alleen een duidelijk beeld van je huidige sterktes en zwaktes, maar ook concrete aanbevelingen om je website te optimaliseren.
Denk hier aan acties zoals het verbeteren van je content, het verhogen van je website-snelheid (check deze handige tool daarvoor!) en het aanpakken van technische problemen.
Wat analyseer je tijdens een SEO-analyse?
Vaak is men geneigd om geld te spenderen aan SEA, but what about SEO? SEO, Search Engine Optimization, is het proces om gericht verkeer naar je website te krijgen. SEO streeft ernaar je een hogere, organische positie te verzekeren in zoekmachineresultaten. Let op! Het is geen quick fix, het is iets dat op lange termijn zijn vruchten afwerpt.
Wist je dat afbeeldingen gebruikt kunnen worden om specifieke keywords te targeten?
Technische SEO
Technische SEO draait om optimalisaties die het makkelijker maken voor Google om je website te crawlen en te indexeren. Er wordt dus gekeken naar de technische aspecten van je website zoals de snelheid, 404 pagina’s, je robots.txt bestand, .. Noem maar op! Klinkt dat overweldigend? No worries, wij hanteren hiervoor een eenvoudige checklist!
On-page SEO
Door middel van on-page SEO ga je aan je zoekmachines tonen waar je website over gaat. Je toont aan Google dat je pagina’s goede zoekresultaten bevatten, omdat ze relevant, nuttig én kwalitatief zijn. Denk hier aan de structuur van je website, interne links en contentstrategie.
Off-page SEO
Off-page SEO wil aan zoekmachines tonen dat je website belangrijk genoeg is om getoond te worden in de zoekresultaten, omdat je website autoriteit heeft. Hier gaat het over je linkbuilding profiel, PR, gastblogs, social media, … Met andere woorden: alles wat op één of andere manier te maken heeft met jouw brand, buiten je website.
Een automatische of handmatige analyse?
Automatische analyse
Handmatige analyse
Hoewel er veel gratis SEO-tools beschikbaar zijn die automatisch analyses kunnen uitvoeren, is dit vaak niet voldoende. Automatische tools kunnen problemen signaleren die een ‘valse’ invloed hebben op je zoekresultaten zoals ontbrekende H1-tags. Belangrijk, maar dat gaat niet het verschil maken. Deze tools zijn ook niet in staat om de kwaliteit en uniekheid van je content na te gaan.
Een handmatige SEO-analyse zal altijd gebruik maken van gratis of premium SEO-tools. Het geeft een veel diepgaander en accurater beeld. Er wordt steeds een grondig overzicht afgeleverd met concrete to do’s waar je meteen mee aan de slag kan gaan. Dit stelt je in staat prioriteiten te stellen en gerichte verbeteringen door te voeren.
Onmisbaar in je marketingstrategie
Een goede SEO-analyse vormt de basis voor elke succesvolle online marketingstrategie. Het laat je precies zien waar je website staat, waar verbeteringen nodig zijn en hoe je snel resultaten kunt behalen. Wil je meer weten over SEO? Kom alles te weten over een SEO-strategie en waarom het onmisbaar is voor jouw KMO.
Interesse in een SEO-checklist? Dan kan je onze whitepaper hier downloaden.
Download 'SOS! SEO?' whitepaper
Download nu onze gratis whitepaper en ontdek hoe je SEO jouw bedrijf kan laten groeien.