Case

Fruit At Work – 1000 verkochte Verjaardagsboxjes en 200 leads!

Fruit At Work staat natuurlijk vooral bekend voor het leveren van fruit op… je raadt het al… het werk. Hun aanbod is uitgebreider dan je bij het horen van de bedrijfsnaam zou denken. Ons team werkt al sinds 2019 samen met Fruit At Work aan het gezonder maken van bedrijven, scholen en home offices!
Klant
Fruit At Work
Onze oplossingen
Video afspelen
Cut to the case Deze case in 60 seconden? Actie!

De vraag

“Jong geleerd is oud gedaan”, zeker als het gaat om aanleren van gezonde gewoontes! Fruit At Work richt zich de laatste jaren dan ook steeds meer op de allerjongsten onder ons. Eén van hun initiaiteven waarmee ze gezonde keuzes leuker maken voor kinderen zijn de Verjaardagsboxjes. Met de ‘Verjaardagsboxjes’ wilde Fruit At Work gezond trakteren in de klas aantrekkelijker maken voor kinderen én ouders.

De aanpak

Het idee was helder, de vrolijke boxjes waren klaar voor productie en fruit was er natuurlijk in overvloed! Hoog tijd voor ons team om in gang te schieten voor de perfecte product launch. De deadline was scherp, we werden gebriefd in de zomer en bij de start van het nieuwe schooljaar wilden we meteen knallen met een heldere communicatiestrategie. 

Is daar wel vraag naar?

Na een kleinschalig marktonderzoek waren we al heel wat wijzer. Het Verjaardagsboxje kon op veel enthousiaste reacties rekenen en we brachten enkele pains en gains in kaart van het product. Op basis van dit vooronderzoek richtten we ons op twee grote doelgroepen. Het onderwijspersoneel (leerkrachten, directie, opvang,..) en ouders. 

Voor elke doelgroep ontwierpen we een gepersonaliseerde aanpak.

(Een gezonde) school is cool!

Onderwijspersoneel heeft een grote invloed op de beslissingen en zelfs het koopgedrag van ouders. Kunnen we de juf en meester of zelfs het bestuur van de school overtuigen van de Verjaardagsboxjes? Dan is het een kwestie van tijd tot dit idee ook in de klas en thuis beland. 

Het startschot was een spraakmakende mailing, gericht aan elke school in Vlaanderen. Hierin werd de focus gelegd gezond feestvieren, met de Verjaardagsboxjes als ster van de show. Scholen kregen de kans om een kleurrijke flyer aan te vragen, klaar om in de boekentas te glijden, of om ze digitaal te verspreiden onder de ouders. En of die download knop werd gebruikt! Na de mailing werden er maar liefst 131 online flyers gedownload en enkele scholen gaven zelfs flyers mee naar huis in de boekentasjes!

Als mama het zegt, dan is het zo!

Misschien wel de belangrijkste doelgroep… Ouders, de decision makers in dit aankoopproces. 

Er werden mini-modellen voor de camera geplaatst voor een leuke fotoshoot en we kropen achter onze schermen om een vrolijke landingspagina te bouwen met een ‘fluitje-van-een-cent bestelsysteem’. Nu nog ouders naar onze website leiden!

Een klein voorproefje van alle acties:

  • Social media exposure! Aan platformen geen tekort, zowel Facebook, Instagram, Pinterest en occasioneel zelfs LinkedIn werden ingeschakeld om de Verjaardagsboxjes bekend te maken bij het grote publiek.
  • Online communities van mama’s/ouders werden gebruikt voor meer bekendheid van het product. Hier werden enkele (succesvolle) win-acties gelanceerd.
  • Dankzij social media advertenties werd het bereik van de Verjaardagsboxjes enorm geboost. Doelgroepen en boodschappen werden op elkaar afgestemd en gefinetuned om zo een constante stroom van geïnteresseerden naar de website te leiden! 
  • Google advertenties zorgden ervoor dat ook ouders die inspiratie zochten voor een gezonde traktatie op het wereldwijde web, bij de Verjaardagsboxjes uit zouden komen!
  • Bestaande Fruit At Work klanten werden verrast met een leuke flyer bij hun gebruikelijke fruitlevering. Tussen deze harde werkers zitten natuurlijk veel ouders met schoolgaande kinderen. Deze flyers inspireerden zelfs een werkgever om de klas van het kind van een werknemer te trakteren! We maakten hier een toffe blog over die je hier kunt lezen! 

Toffe launch campagne...

...maar natuurlijk zijn niet alle kinderen tegelijkertijd jarig

Ouders met een jonge spruit in huis die nog even moeten wachten op hun verjaardag, gaan natuurlijk niet direct over tot een aankoop. Daarom toverden we deze om in leads!
We creëerden een E-mail automation campagne! Ouders konden in enkele muisklikken een reminder aanvragen op de site door hun email adres en de verjaardag van hun kind achter te laten. Enkele weken voor de verjaardag van hun oogappeltje(s) ontvangen ze een automatische mail die ze naar de bestelpagina stuurt.

Hiep hiep hoera, wat een mooie resultaten!

Hiep hiep hoera, in slechts 3 maanden tijd werden er maar liefst 1000 verjaardagsboxjes getrakteerd in de klas!  Meer dan 200 ouders lieten in die tijd al hun gegevens achter! En het mooiste hiervan is dat het team van Fruit At Work hier geen persoonlijke opvolging voor hoeft in te plannen. Onze E-mail automation zorgt er vanzelf voor dat ouders een mailtje ontvangen als het tijd is om te trakteren!

"Door aanwezig te zijn op de werkvloer leerde Nova op zeer korte tijd wie we zijn en wat ons onderscheid van de rest. Dit vertaalt het team in beeld en communicatiestijl. Onze normen en waarden komen sterk naar voor in alle campagne. De automatische flow die ze in deze campagne opzetten is een genot. Op het juiste moment ontvangen onze leads/klanten de info die ze wensen en dit zonder enige inspanning van ons personeel. Nova zorgt voor de voorzet op maat, wijzelf dienen deze enkele nog binnen te koppen."
Yannick Aerts
Fruit At Work

En nu jij!

Wil jij ook meer (online) verkoop genereren door een strategische marketingaanpak? Dan luisteren wij graag naar jouw uitdagingen in een vrijblijvend intake gesprek.

Lees andere cases