Case

Always staying ahead(r) of the game: Headr’s rebranding!

Headr werd opgericht in 2018 als web-agency. Al snel groeide hun passie voor webtechnologieën uit tot een focus op artificiële intelligentie en innovatie. Na uitdagende projecten voor bekende namen zoals Amazon, het Vlaams Parlement en de Federale Politie, besloten ze dat het tijd was voor een revamp. Het resultaat? Een volledige rebranding met een moderner logo, frisse kleuren en een vernieuwde website. Headr 2.0: dat is Headr maar dan beter. Let me take you through!
Klant
Headr
Onze oplossingen
Video afspelen
Cut to the case Deze case in 60 seconden? Actie!
Logo van Headr (wit en rood)

De vraag

Getting a head(r) start! Na jaren te focussen op digitale weboplossingen, besloten ze zich te specialiseren in artificiële intelligentie. Met een nieuw verhaal, een vernieuwde aanpak en een innovatieve service-aanbieding, was het ook tijd voor een rebranding. Een rebranding die het bold imago van de mannen achter Headr kon weerspiegelen. Zo een rebranding die je zou willen gebruiken als inspiratie voor die van jezelf.

De aanpak

Na een paar workshops, stond hun story op punt, de doelgroepen werden geïdentificeerd en het verhaal geschreven, maar … het oog wilt ook wat! Met een uitgebreide briefing, begon de designer aan de Headr revamp. 

  • Headr’s brandbook werd uitgebreid met nieuwe, frisse kleuren die de jonge, dynamische en frisse kijk van het team weerspiegelt. Echte mannen zijn niet bang van frisse pastelkleuren, toch? 
  • Het logo werd behouden want: never change a winning team!
  • De website werd volledig vernieuwd, van head(r) to toe (😉). Met één oogopslag is het duidelijk dat Headr staat voor innovatieve projecten die getackled worden aan de hand van artificiële intelligentie. De casespagina werd ook volledig vernieuwd, waar vooral het visuele aspect belangrijk werd. 
  • De socials werden opgefrist op basis van hun nieuwe stijl! 
  • De copy werd ook aangepast op basis van de nieuwe story en de vooraf bepaalde doelgroepen.
  • Een SEO-analyse werd uitgevoerd: welke keywords zoeken mensen op wanneer het gaat voor AI? Kan Headr zich hierdoor differentiëren? 

Dat klinkt allemaal als muziek in de oren, maar het belangrijkste moest nog komen: uitpakken met hun rebranding. Ook al heb je de mooiste branding ter wereld, mensen moeten je kennen toch

Ads, ads, ads! We zetten enkele awareness-campagnes op en deden aan cross-campagnes op Meta en LinkedIn.

iphone met oude Instagram feed van Headr versus iphone met nieuwe instagram feed van Headr

From head(r) to toe

Het resultaat? We lokten tijdens de 2 weken durende campagnes 500 unieke bezoekers naar de vernieuwde website. Die bezoekers blijven daarnaast ook nog eens veel langer hangen op de nieuwe website. Door een nieuwe, frisse kijk op de bestaande brand van Headr, lokten ze ook nieuwe bezoekers en leads. Soms moet er niet meer gebeuren dan het toevoegen van wat extra pit aan jouw eigen merk!

En nu jij!

Zelf ook nood aan meer pit in je branding? Dan luisteren wij graag naar jouw uitdagingen in een vrijblijvend intake gesprek.

Lees andere cases

Case