A
A/B Testen – Een methode waarbij twee versies (A en B) van een webpagina, e-mail, of advertentie worden getest om te zien welke beter presteert.
Advertentienetwerk – Een platform (zoals Google Ads of Bing Ads) dat adverteerders in staat stelt om advertenties te plaatsen op websites van derden.
B
Backlink – Een link van een andere website die naar jouw website verwijst. Een belangrijke factor in SEO voor de autoriteit van jouw site.
Bereik (Reach) – Het totale aantal unieke mensen dat uw content of advertentie heeft gezien.
Bounce Rate – Het percentage bezoekers dat de website verlaat na slechts één pagina te hebben bekeken.
C
Call to Action (CTA) – Een knop, link, of tekst die de bezoeker aanzet tot een gewenste actie (bijv. ‘Koop Nu’).
Click Through Rate (CTR) – De verhouding tussen het aantal klikken op een link en het aantal keer dat deze is weergegeven (impressies).
Conversie – Het voltooien van een gewenste actie door een bezoeker (bijv. een aankoop of download of inschrijving).
Cost Per Click (CPC) – De gemiddelde kosten die je betaalt voor elke klik op jouw advertentie.
Cost Per Mille (CPM) – De kosten per duizend vertoningen (impressies) van een advertentie.
Customer Journey – De volledige reis die een klant aflegt, vanaf het eerste contact met jouw merk tot en met de aankoop en de relatie erna.
Customer Relationship Management (CRM) – Een systeem of software om alle interacties met (potentiële) klanten te beheren en analyseren.
Denk jij dat het klikt?
Manon drinkt graag eens volledig vrijblijvend een koffietje met je om samen te ontdekken hoe wij jouw onderneming kunnen laten groeien.